FM Group marketing terv
Cgnk tbbszint rtkestsi rendszer (MLM) segtsgvel juttatja el termkeit fogyasztihoz.
A rendszer lnyege fogyasztink rdekeltt ttele a tovbbrtkestsben.
Termkeink rszerkezete a kvetkezkppen alakul:
A termk terjeszti jutalk kiskereskedelmi rrs
nkltsge, adk profit (bnusz)
I------------------------I-------------------------I-------------------------I------------------------------------------I
< nagykereskedelmi (hlzati) r >
Marketingtervnk kt klnbz fajta jvedelemforrst knl.
I. tpus jvedelem. rrsjvedelem
A hlzathoz val csatlakozssal jogot nyernk a knlatban szerepl valamennyi termk nagykereskedelmi ron trtn megvsrlsra ill. kisker. rrssel megnvelt tovbbrtkestsre.
Pl egy 30 ml-es parfm nagyker. ra 1.650,- Ft, eladsi ra 2.950 Ft,- teht egy termk rtkestsvel 1.300 Ft,- rrs realizlhat.
Vevkrnk kialaktsval, valamint polsval akr tbb tzezer Ft.- bevtelre tehetnk szert havonta.
II.tpus jvedelem. Terjeszti jutalk
Az FM termkeinek npszerstst jogdjjeg jvedelemmel honorlja.
Lehetsgnk van korltlan szm szemlyek bevonsra, melyek lehetnek szervez munkatrsak, tovbbrtkestk, vagy rkedvezmny miatt belpk is.
A belpett tagjainknak ugyanezen lehetsgek megadatottak. gy kipthet egy tetszleges nagysg hlzat. Miutn a csoport a mi kapcsolatrendszernkn keresztl fejldik ki, az FM cgnek szerznk egy adott felvev piaci rszesedst. Tevkenysgnket a cg gy honorlja, hogy az ltalunk ltrejtt teljes hlzat (kzvetlenl s mlysgben lev sszes tag) forgalma utn rendszeres havi jutalkot fizet. A csoportunk forgalma, nvekedse folyamatosan kvethet az Interneten letlthet napraksz listk segtsgvel.
A termkek, jellegkbl fakadan (parfmk, tusfrdk, stiftek stb.) rendszeres vsrls trgyt kpezik. A hlzatban marads felttele vente 5 db norml parfm megvsrlsa, ami alacsony kiessi rtt felttelez.
Minden termk bnuszpont rtkkel br, ami a nett hlzati r lengyel Zloty-ban kifejezett rtke. 1 Bp hozzvetleg 65 Ft.
A csoport teljes forgalmnak nagysga hatrozza meg az un. Effektivitsi (minslsi) szintet. Ez azt mutatja, hogy az adott nett forgalom mekkora hnyadt (%) fizetik vissza a csoportban dolgoz hlzatptk szmra.
Az adott hnapra vonatkoz rszesedsnket az un. klnbzeti jutalk mrtke adja.(lsd pldk)
Besorols Effektivitsi szint Pontszm
Magnlia 3%
6%
9% 300
1.200
3.600
Besorols Effektivitsi szint Pontszm
Ezst magnlia 12%
15%
18% 7.200
12.000
20.400
Arany magnlia 21% 30.000
Gyngy Orchidea 21 %-os g mellett 20.000 csoport Bp oldaltarts (a tbbi g sszforgalma) ltrehozsa, vagy kett 21 %-os g kiptse
Kifizets: - klnbzeti jutalk a 21 %-ot el nem rt csoportok forgalmbl
- 4 %-os vezeti prmium (a cg teljes forgalmnak 4 %-t sztosztjk a Gyngy Orchidea szintre minslt tagok kztt, a csoportnagysg arnyban.)
Amarnt Orchidea legalbb hrom 21 %-os vonal kiptse
Kifizets: - klnbzeti jutalk a 21 %-ot el nem rt csoportok forgalmbl
- 4 %-os vezeti prmium (gyngy prmium)
- 1,5 %-os prmium (amarnt prmium), arnyosan a cg teljes forgalmbl
Gold Orchidea hrom Gyngy Orchidea vonal kiptse
Kifizets: - klnbzeti jutalk a 21 %-ot el nem rt csoportok forgalmbl
- 4 %-os vezeti prmium (gyngy prmium)
- 1,5 %-os prmium (amarant prmium)
- 1,5 %-os prmium (gold prmium ), arnyosan a cg teljes forgalmbl
Az Orchidea ninslsi szinteken a kvetkez ltszik:
Ezeken a szinteken rdeknkben ll a cg teljes forgalmnak nvekedse (a sajtunkkal egyetemben), hiszen gy rezhetjk magunkat, mintha a cg rszvnyese lennnk.
Ttelezzk fel, hogy 5 Gold Orcidea, 20 Amarnt Orchidea s 100 Gyngy Orchidea minsls van egy adott hnapban.
Ekkor a cgforgalom 4 %-bl 125 f, 1,5 %-bl 25 f, tovbbi 1,5 %-bl 5 f rszesedik, a minslsnek megfelelen extra jutalk formjban.
Mindezt hrom ers g ltrehozsval megvalsthatjuk. Lthatjuk tovbb azt is, hogy munkatrsunkat legalbb Gyngy Orchidea szintre segtve, biztostjuk zletnk stabilitst, amit a cg kln honorl.
Kifezets felttele havonta 2 azaz kett db norml parfm megvsrlsa szemlyes forgalomknt.
A jutalk felvtele vllalkozknak tutalssal trtnik, vllalkozssal nem rendelkez tagjaink pedig
levsrolhatjk azt.
HOGYAN KEZDJNK HOZZ?
Els lpsknt fontos letisztznunk, hogy a nhny tzezer Ft-os azonnali bevtelt hoz kiskereskedelmi eladsokat preferljuk inkbb, vagy a nagysgrendekkel tbbet jvedelmez, de lassabban beindul MLM zlet ptse mellett tesszk le voksunkat. Ez utbbi persze nem zrja ki az eladsainkbl szrmaz bevteleinket, a belpni nem szndkozkbl bven lesz vevnk.
Akr eladunk, akr ptnk egyet rgtn az elejn tudnunk kell:
A felsvonalunkon mindenki rdekelt abban, hogy forgalmunk legyen, teht joggal vrhat a szakmai segtsg. Keressnk egy tmogat vezett a szponzorvonalunkon felfel. Ez a szemly gyakran a kzvetlen belptet szponzor, m lehet, hogy nem sokkal elttnk csatlakozott, gy lehetsges, hogy mg nincs elg tapasztalata a hatkony segtsgnyjtshoz. Ilyenkor a felsvonalunkon javasolt kapcsolatba lpni valamelyik szponzorunkkal. A vezetnk, szponzorunk, vagy mentorunk (kinek melyik elnevezs tetszik) nem a fnknk, mint ahogyan mi sem vagyunk a hozznk csatlakozknak.
A szponzorunk tancsokat ad, segt a bemutatk megtartsban, az j munkatrsaink elindtsban. Megosztja velnk a hlzatpts fortlyait, nem ll rdekben rossz tancsot adnia, mert tudja, hogy
csakis akkor lesz sikeres ebben a szakmban, ha az zlettrsai is azok lesznek.
Az albbiakban rvid ttekintst adunk az zletpts javasolt alaplpseirl.
1.lps
Hatrozzuk meg a cljt, amirt egyltaln belefogunk ebbe a nagyon szp, de nem knny munkba.
A karriertblzat segthet az ehhez tartoz hlzat vizualizlshoz. (milyen minslsi szint, mekkora forgalom, ltszm stb. javasolt az ehhez tartoz havi jvedelemhez)
2.lps
Kapcsolatrendszernk feltrsa. rdemes lajstromba vennnk elrhet ismerseinket. Nvlistnkra rdemes idt sznni s rsban elkszteni azt.(nv, cm, telefon). 100-150 lert nv hitet s lelkesedst ad, hogy elkpzelhessk, lesz j nhny belpnk, forgalmaznk s vsrlnk bellk.
3. lps
Kapcsolatfelvtel. A nvlistnkon rdemes bejellni azokat, akik szeretnek emberekkel foglalkozni, vezetk az let klnfle terletein, ill. MLM-es tapasztalatokkal rendelkeznek. A gyors induls rdekben ket keressk fel els krben. Kapcsolatfelvtel mdja elssorban telefonon bonyoldik , de mkdik a szemlyesen vagy rsban is. Bemutatt nem tartunk telefonon, a cl kizrlag idpont egyeztets.
4.lps
Bemutat. Az els nhny bemutat megtartsnl krjk szponzorunk segtsgt, fleg ha „nehz eset”-rl van sz. A cg ill. termkbemutat rsz nagyon egyszer, az zleti ajnlat is knnyen megtanulhat s 15-20 perc alatt prezentlhat. Kimert rszletezs helyett egy kedvcsinl ttekints ajnlott. gy bemutatnk knnyen msolhat lesz s jelltnk ltja, hogy is krhet s kap szponzori segtsget. A gyors ptkezs kulcsa: tanulunk s tantunk. A munkatrsaink pedig ezt ugyanezt msoljk.
5.lps
Visszakeress. A gondolkodsi idt krk esetben nhny nap mlva visszaltogatunk a klcsn adott info anyagokrt, esetleg egytt szponzorunkkal.
6.lps
Pozitv dnts esetn: belptets (hlzati informcik pontos megadsa), vagy vevkrbe vtel a jelltnk szndka szerint. Vigyzzunk arra, hogy nemleges vlasz esetn ne gessk fel a hidat magunk mgtt. Ksbb mg megkereshetjk pl. j termk megjelense esetn.
7.lps
Hlzatptsre fogkony zlettrsaink elindtsa. Szponzori segtsg ersen ajnlott!!
Alaplpsek tantsa a bemutat elksztsig.
8.lps
zlettrsaink kpzse.
Jvedelem szmts tantsa. Vezeti tennivalk. Vevkr kialakts s gondozs.
Micsoda szerencse, hogy ezt j darabig a szponzorunk tantja a mi csoportunkban!
NHNY J TANCS:
Hlzati karriernket kt biztos mdon lehet elszrni:
Egyrszt gy, hogy fnkt jtszva utastsokat osztogatunk, elfelejtve azt, hogy a hlzat valamennyi tagja fggetlen termkforgalmaz. Msfell pedig az is biztos buks, ha zlettrsainkat „csak menj s csinld!” felszltssal indtjuk el, informcik, motivci s szakmai segtsg nlkl hagyva. Magra hagyott emberekbl ll hlzat leginkbb szerencsejtkra hasonlt, kicsi nyersi eslyekkel.
A siker kulcsa a knnyen msolhat plda (pl. 15-20 szlessg, 3 aktv g, 10 vev), valamint az zlettrsak gyors s hatkony elindtsa ill. kpzse. gy sokszorozzuk meg magunkat, kihasznlva az MLM igazi erejt. Az j, lelkes munkatrsnak a tovbbjutshoz az els kt htben sikerlmnyt kell tapasztalnia az eladsban s/vagy a hlzatptsben.
KONZULTCIK:
Szponzorunk vgigksri fejldsnket. rdemes rendszeres szakmai konzultcit krni, hogy zletnk a kvnt irnyba fejldjn. Itt beszljk t a szemlyre szabott hlzatptsi stratgit, az alaplpseket, az esetlegesen felmerl kifogsokat, problmkat ill. azok kezelst. Ilyen specilis krds lehet pl. hogy egy adott teleplsen hny vonalat indtsunk, szlestsnk vagy mlysgben dolgozzunk inkbb vagy hogyan lehet megszervezni egy adott csoport termkelltst, ill. kpzst.
A szponzorunknak van mr szlessge, mlysge, vevkre, tapasztalatai. gy nagy ez eslye, hogy j tancsot adjon s hatkony segtsget nyjtson. Mi akkor jrunk a legjobban, ha tmogatnk tancsait megfogadjuk s ignyeljk segtsgt. Persze mindez nem ktelez.
Az MLM-ben pont az a szp, hogy parancssz vagy utastsok nlkl sszekovcsoldik sok-sok ember, akik egyni cljaikat s sikereiket msok segtse rn rik el.
Ehhez kvnunk nagyon sok sikert !
|